Červnová cestovací mánie

9. července 2017 v 23:51 | Smokie |  Výkřiky do tmy
Čaute ženy a muži. Přiznávám, hodně dlouho jsem se neozvala, ale tentokrát k tomu mám zatraceně dobrý důvod a to takový, že jsem byla furt někde v háji. Ano, za minulý měsíc jsem procestovala asi čtyři státy a musím říct, stálo to za to. Jdu popsat své jedinečné zážitky, dát vám nějaké tipy a časem možná zřídím rubriku cestování, nebo něco podobnýho. ;)

Mimochodem, úvodní obrázek je MNOU pořízená fotka Barcelony... ano, trochu se pokochejte... a teď můžu začít s malými recenzemi.

Německo - konkrétně Europapark
Na tenhle výlet jsme jeli se školou a byli jsme ubytovaní v malém westernovém městečku hned vedle obrovského lunaparku velkého bezmála jako menší město. Pokud budete mít někdy možnost se tam podívat, ať už s rodinou nebo s kamarády, určitě doporučuju, protože je to zážitek na celý život.
Vstupné do lunaparku stojí okolo asi 57 euro, ale rozhodně nebudete litovat. Není to jako ve Vídni v Prátru, za každou atrakci neplatíte zvlášť. Tímto vstupným jste si zaplatili vstupné na všechny atrakce a můžete je sjet kolikrát jen budete chtít, což mi vzhledem k gigantické velikosti parku přijde sakra výhodný. Celý park je rozložený na jednotlivé sektory, které jsou pojmenované podle různých zemí; můžete si tam koupit různé pochutiny typické pro tu zemi a v každé sekci je myslím minimálně jedna horská dráha a musím říct, že všechny stojí za to.
Nejvíc mě uchvátily asi Silver Star a Blue Fire (ten o hodně víc). Hned pod tímto odstavcem budou videa z obou horských drah a v obou jsem byla v první řadě. Musím říct, že víc se mi líbil Blue Fire, protože na něm máte ten druh strachu, který vyvolá adrenalin a potom si to užíváte. Zato na Silver Staru máte ten druh strachu, kdy prakticky umřete hrůzou - ale posuďte sami podle videí.
Btw.: Každá atrakce tam más vůj vlastní soundtrack... to je cool! :D Třeba jsme byli v ruské sekci a na jedné horské dráze jsme si až v půlce uvědomili "Hele lidi...tady hraje ruský techno." *drops da party*
Blue Fire
Silver Star

Švýcarsko
Další zastávkou na našem školním výletě byl Zurich. Ano, nádhernou švýcarskou přírodu jsme sice viděli, ale jen z autobusu, což mě malinko zamrzelo, ale nějak jsem to psychicky zvládla. Byli jsme tedy na celý den v hlavním městě Švýcarska a musím říct, pěkně se nám to prodražilo.
Nechci říkat, že Švýcarsko je nechutně předražený... ale jo, je. Možná je to ode mě hnusný, ale myslím si to. Byli jsme totiž na údajně nejdražší ulici světa, Bahnhoff Strasse (nejsem němčinář a hnedat se mi to nechce) a jako, preclík za stovku, bez legrace, to mi přijde trochu na hlavu. Pochopila bych, kdyby to bylo za nějakou nechutnou turistickou cenu, ale tohle už bylo vážně trochu moc. Poté, co jsme zjistili, že si nemůžeme dovolit ani sprostej mekáč, jsme zabrousili do Coopu, kde jsme si každý mohli dovolit maximálně jednu věc, takže jsme uspořádali piknik. Nevadí.
Alespoň jsem zjistila, že tato země pro chudé lidi zrovna není. Jinak je tam ale krásně, takže tam určitě zavítejte, jestli budete mít tu možnost.

Lichtenštejnsko
Tato malá zemička byla posledním bodem programu našeho školního výletu, takže jsem tu byla pouze ve Vaduzu, hlavní vesnici, která čítá asi 6000 obyvatel. Musím ale říct, že mě to tam naprosto okouzlilo a jestli bych si měla vybrat nějaké místo, kam bych se opravdu ráda vracela domů, tak by to bylo tam.
Není to ale vesnice v našem českém slova smysl, je to spíš jako byste vyřízli jenom centrum třeba Brna, nebo tak. Prostě je to tam vyspělé, jako každé normální hlavní město, jenom smrsklé. Ceny jsou tam mnohem normálnější než v sousedním Švýcarsku a obyvatelé byli VELMI milí. Přímo nad vesničkou jde vidět ten hrádek toho jakéhosi záhadného knížete, který má teda úžasný výhled na hory a nádhernou okolní krajinu, ale myslím, že o nic z toho nepřijde ani člověk, který bydlí dole ve vesnici.
Pokud si chcete zrelaxnout a prostě jen být, popřípadě pokud milujete hory, tak vřele doporučuju.

Španělsko
Tady jsem sice byla s rodiči, ale i tak to nebylo úplně k zahození. Dali mi to jako podmínku, abych mohla jet s kamarády na podzim do Norska, tak kdo by to nebral, že.
Byli jsme ubytovaní v jednom hezkém hotýlku na pobřeží Costa Brava v městečku Lloret de Mar. Musím přiznat, že to tam bylo jako v malém Las Vegas, protože na každém rohu tam na vás číhal buď bar nebo diskotéka.Takže plusový bod: vždycky tam bylo kam vyrazit. Další plusový bod za dlouhé, čísté, písčité pláže se sexy týpky na každém kroku.
Fakt musím uznat, že naše ubytování patřilo k těm lepším a to jsme to dali na last minute za skoro minimální cenu a měli jsme all inclusive. Niceeeeeeee...
Na výletech jsme byli v Barceloně, v Marinelandu a na okružní jízdě lodí.
Marineland pro mě osobně nebyl nic moc, protože jsme tam jeli hlavně kvůli mladší sestře. Byl to takový malý venkovní aquapark, kde se pořádaly představení s lachtany a delfíny; a ty byly teda úžasné, to rozhodně stojí za vidění.
V Barceloně jsem viděla Sagrada Familiu... a teda jako nevím, na co se ti turisti jezdí dívat. Chápu, že je to symbol Barcelony, ale vůbec se mi nelíbí... je nesourodá, přeplácaná a celkově mi přijde dost nevkusná. Ale pak jsme tam byli v takovém tom akváriu, kde kolem vás plavou žraloci a všechny tady ty potvory a to bylo super.Byli jsme tam taky u toho fotbalového stadionu a na hlavní třídě, ale to se mi nelíbilo tolik jako to akvárko.
No a okružní jízda lodí? Ta byla docela fajná, stavili jsme se v jednom malebném městečku, kde jsme si prošli město, koupili si pizzu u pravých Italů (táta si s nimi jako rodilý Sicilián pokecal) a šli si sednout na pláž, kde se ségra šla smočit do moře.
Jediné, co vidím na Španělsku jako negativum - drahé jídlo. Pokud si vyloženě nevaříte, nebo si nevyhlídnete nějaké levňoučké bistro, kam se budete chodit najíst, tak se vám neoplatí nic jiného než allko, protože třeba my bychom to tam finančně nedali.

To je ode mě pro dnešek všechno, jsem ráda pokud jste si početli, případně načerpali nějakou inspiraci a s dalším článkem přijdu pokud možno co nejdřív ;)

Smokie

1 člověk ohodnotil tento článek.